menu

ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Ένα κάθε μέρα (5) - Οι άγιοι άγγελοι

Η Δευτέρα είναι αφιερωμένη στους Αγίους Αγγέλους. Το μαρτυρούν οι ύμνοι της αγίας Εκκλησίας. "Ο κάθε άνθρωπος έχει φύλακα άγγελο για να τον προστατεύει, να τον φυλάει με αόρατο τρόπο από πειρασμούς και παγίδες του πονηρού, από κάθε αμαρτωλή πτώση, να τον κατευθύνει προς την Εκκλησία, στη μετάνοια, στην προσευχή. Να τον παρηγορεί στις στενοχώριες της ζωής και να τον προτρέπει σε καλά έργα. Ο φύλακας άγγελος δόθηκε από το Θεό για την σωματική και ψυχική προστασία του ανθρώπου. Ουδέποτε κοιμάται κατά το λόγο του ψαλμωδού: "μηδέ νυστάξη ο φυλάσσων σε" (Ψαλμ. 120,3). Υπηρετεί τη σωτηρία του ανθρώπου και τον λυτρώνει σε επικίνδυνες περιστάσεις. Οι άγγελοι βλέπουν πάντοτε τη δόξα του Θεού στους ουρανούς και προσεύχονται για τους ανθρώπους. Ο φύλακας άγγελος λυπάται όταν αμαρτάνει ο άνθρωπος και χαίρεται για τη μετάνοιά του. Αυτός ο αγώνας γίνεται στην καρδιά και το  νου του ανθρώπου μέχρι το τέλος της ζωής του" (Γέρων Κλεόπας). Άλλωστε, η Εκκλησία προσφέρει στον πιστό μια υπέροχη προσευχή προς φύλακα άγγελο, όπου αποδεικνύεται το πόσο σπουδαίο ρόλο παίζει στη ζωή και τη σωτηρία μας.


Προσευχή στον φυλακα άγγελο

Από το μικρό Απόδειπνο
Άγιε Άγγελε, ο εφεστώς της αθλίας μου ψυχής και ταλαιπώρου μου ζωής, μή εγκαταλίπης με τον αμαρτωλόν, μηδέ αποστής απ’ εμού διά την ακρασίαν μου. Μή δώης χώραν τω πονηρώ δαιμόνι κατακυριεύσαι μου τη καταδυναστεία του θνητού τούτου σώματος. Κράτησον της αθλίας και παρειμένης χειρός μου, και οδήγησόν με εις οδόν σωτηρίας. Ναι, Άγιε Άγγελε του Θεού, ο φύλαξ και σκεπαστής της αθλίας μου ψυχής και του σώματος, πάντα μοι συγχώρησον, όσα σοι έθλιψα πάσας τα ημέρας της ζωής μου, και εί τι ήμαρτον την σήμερον ημέραν. Σκέπασόν με εν τη παρούση νυκτί και διαφύλαξόν με από πάσης επηρείας του αντικειμένου, ίνα μή εν τινι αμαρτήματι παροργίσω τον Θεόν. Και πρέσβευε υπέρ εμού προς τον Κύριον, του επιστηρίξαι με εν τω φόβω Αυτού, και άξιον αναδείξαι με δούλον της Αυτού αγαθότητος. Αμήν.
Μετάφραση
Άγιε Άγγελε, εσύ που βρίσκεσαι πολύ κοντά και βλέπεις την άθλια ψυχή και την ταλαίπωρη ζωή μου, σε παρακαλώ να μη με εγκαταλείπεις, επειδή είμαι αμαρτωλός, ούτε ν' απομακρυνθείς από μένα, επειδή δεν συγκρατώ τον εαυτό μου. Σε παρακαλώ μην επιτρέψεις στον πονηρό δαίμονα να κυριαρχήσει σε μένα και να τυραννήσει το θνητό μου σώμα. Kράτησε με απ' το κουρασμένο μου χέρι και οδήγησε με στην οδό της σωτηρίας. Nαι, Άγιε Άγγελε του θεού, εσύ που φυλάς και σκεπάζεις την άθλια ψυχή και το σώμα μου, συγχώρεσε με για όλα όσα σε λύπησα όλες τις ημέρες της ζωής μου και αν κάποια αμαρτία έκανα σήμερα. Σκέπασε με κατά τη νύχτα αυτή και προστάτεψε με από κάθε προσβολή του εχθρού, για να μη στενοχωρήσω τον Θεό με κάποιο αμάρτημα. Kαι πρέσβευε για μένα στον Kύριο να με στηρίζει, ώστε να Tον σέβομαι πάντοτε και να με αναδείξει άξιο δούλο της αγάπης Tου. Aμήν.



▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου