menu

ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

Απάντηση σε «Καταγγελία για άρνηση Θείας Κοινωνίας".

Αγαπητή κ...., ο Θεός και η Παναγιά μαζί σου.
Σήμερα το πρωί, 12 Σεπτεμβρίου 2017, τέλεσα το μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας στo Ιερό Ναό.... Η Θ. Λειτουργία τελείωσε – μετά την τέλεση και ενός τρισαγίου – στις 8:55 π.μ. Στη πρόσκληση του λειτουργού: «Μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης προσέλθετε», προσήλθε και κοινώνησε μόνον ένας ευλογημένος αδελφός που κοινωνεί τακτικότατα. Την ώρα που διένειμα το αντίδωρο εμφανιστήκατε εσείς και μου ζητήσατε να κοινωνήσετε. Σας είπα με ευγένεια: «Παιδάκι μου, επειδή δεν εκκλησιαστήκατε σήμερα, θα μπορούσατε να κοινωνήσετε στην επόμενη θεία λειτουργία, που θα τελεστεί την Πέμπτη. Για μένα θα είναι μια απλή κίνηση για να σας κοινωνήσω…». Εσείς, χωρίς δεύτερο λόγο, αποχωρήσατε, αφήνοντας την εντύπωση πως συμφωνήσατε μαζί μου. Σκεφτόμενος αυτά χάρηκα, διότι αυτό δήλωνε ταπείνωση, μετάνοια και υπακοή. Ήταν μια απλή συμβουλή ενός λειτουργού ιερέως, που εκείνη τη στιγμή φορούσε άπασα την ιερατική του στολή και είχε την ευθύνη να κρίνει σε ποιόν θα προσφέρει στη Θ. Κοινωνία. Έτσι έγιναν τα πράγματα... Βεβαίως και απολογήθηκα στην προϊσταμένη μου αρχή για το σημερινό συμβάν, υποσχόμενος πως θα απαντήσω άμεσα και προσωπικώς στην «καταγγελία» σας.
Αγαπητή μου,
Είμαι ιερέας 39 ολόκληρα χρόνια και διδάσκω ανελλιπώς το λαό του Θεού. Πρώτη φορά μου συμβαίνει κάποιος πιστός να με καταγγείλει «για άρνηση Θείας Κοινωνίας». Σ’ ευχαριστώ για την ευκαιρία αυτή που μου προσφέρεις, για να γευτώ και αυτό το ποτήρι από έναν χριστιανό τον οποίο προσπάθησα να τον προφυλάξω από μια ενέργεια που δεν θα τον βοηθούσε…
Ζητάς «πνευματικές εξηγήσεις για το συγκεκριμένο γεγονός»  και σπεύδω να σου απαντήσω με πατρική αγάπη. Παιδί μου, δεν σου «αρνήθηκα τη Θ. Κοινωνία». Δεν σ’ έδιωξα την ώρα που κρατούσα στα χέρια μου το Άγιο Ποτήριο, που είχε μέσα το Χριστό. Απλά σε συμβούλευσα. Αν επέμενες, θα σε «κοινωνούσα» με δική σου ευθύνη. Εσύ απομακρύνθηκες δίνοντας την εικόνα μιας χριστιανής που διακρινόταν από την αρετή της ταπείνωσης ώστε να δεχθεί θετικά τη συμβουλή – πρόταση του λειτουργού.
Δεν σου είπα πως δεν «εκκλησιάστηκες επαρκώς». Σου είπα απλά πως δεν εκκλησιάστηκες. Ένοιωσα μέσα μου πως δεν έπρεπε να κοινωνήσεις εκείνη τη στιγμή. Ψάξε τον εαυτό σου με προσοχή και θα το δεις.  Αυτό φάνηκε και στη συνέχεια και από τον τρόπο που ενήργησες. Έχω κι εγώ μία ιερατική συνείδηση που με πληροφορεί κάθε φορά…
Ο ευλαβής χριστιανός δεν ταράσσεται, όταν ό λειτουργός με ευγένεια του δίνει μια συμβουλή που είναι προς το συμφέρον του. Και οι εγκυμονούσες έχουν υποχρέωση να εκκλησιάζονται με σκοπό να βάλουν μέσα τους Χριστό. Η Θεία Κοινωνία δεν κάνει καλό σε όλους. Δεν ενεργεί με μαγικό τρόπο. Αν όλα αυτά τα γνωρίζεις, διότι είσαι... Είναι σπουδαίο οι νέοι άνθρωποι να γνωρίζουν τα της πνευματικής ζωής.
Τι σχέση μπορεί να έχει «ο ετοιμοθάνατος» με τη δική σου περίπτωση; Ο ιερεύς όλες τις στιγμές της ημέρας και της νύκτας είναι σε επιφυλακή και τρέχει στα νοσοκομεία, στις κλινικές, στις φυλακές και στις οικίες των ασθενών. Βεβαίως και μπορεί να αρνηθεί τη Θεία Κοινωνίας σε κάποιες περιπτώσεις (ρώτησε τον πνευματικό σου). Νοιώθω όμως την ανάγκη να σου ζητήσω συγνώμη για την ταραχή που σου προξένησα, ΑΘΕΛΑ μου. Θεωρώ πως ενήργησα υπέρ σου και του παιδιού σου. Θα προσευχηθώ για να στο φανερώσει ο Θεός με παιδαγωγικό τρόπο. Ως έσχατος των ιερέων επίτρεψέ μου να γνωρίζω τις ευθύνες μου.
Όσον αφορά εσένα, αγαπητή μου αδελφή, να μάθεις στη ζωή σου να μην ενεργείς «εν θερμώ και εν βρασμώ ψυχής». Αν ήθελες να ενεργήσεις σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, θα ερχόσουν στο Ναό να συνδιαλλαγείς με τον ιερέα που σε «τάραξε», για να απαντήσει στις ερωτήσεις και να απολογηθεί για ην ενέργειά του. Ο ιερέας δεν είναι ένας επαγγελματίας που προσφέρει κάποια είδη που ζητούν οι πελάτες του. Είναι πατέρας και διάκονος των μυστηρίων του Θεού. Αυτή τη στιγμή που σου γράφω όλα αυτά, έχω εμπρός μου την εικόνα των παιδιών μου και των εγγονών μου, που και σ’ αυτούς τα ίδια θα συμβούλευα. Το θετικό είναι πως θα σε μνημονεύω στις θείες λειτουργίες, ως έκφραση του δικού μου ενδιαφέροντος για τη σωτηρία σου και ας μη θυμάμαι το πρόσωπό σου.
Ταύτα τα ολίγα, με αγάπη και πόνο. Σου εύχομαι η χάρη του Θεού να σε σκεπάζει και με το καλό δεχτείς το παιδάκι σου. Θα χαιρόμουνα να σε γνωρίσω από κοντά.
Με πατρικές ευχές και αγάπη Χριστού

ΣΧΟΛΙΟ. Δυστυχώς, πληθαίνουν τα κρούσματα των διαμαρτυριών κάποιων αδελφών μας που δεν έχουν καθαρή και ορθόδοξη συμπεριφορά. Θέλουν τον ιερέα διεκπεραιωτή κάποιων θρησκευτικών τους αναγκών και μόνον. Ενεργούν με προτεσταντικό τρόπο. Του αφαιρούν το δικαίωμα να έχει γνώμη και κρίση. Θέλουν μια εκκοσμικευμένη Εκκλησία και η σχέση τους με τους ιερείς να είναι καθαρά επαγγελματική και πελατειακή. ΟΧΙ καθαρά πνευματική - εκκλησιαστική. Αλλοίμονο στον ιερέα που θα κάνει τα χατίρια σε όλους, χωρίς ιερατική συνείδηση, με σκοπό ν' αρέσει σ' όλους, για να τους φέρει τάχα στη μάντρα του ταπεινού, ειρηνικού και πράου ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, που υπάκουσε στον Πατέρα  Του μέχρι σταυρού...

                                                                                                                                                                                        π. Υάκινθος



▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου