menu

ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

Η ΩΦΈΛΕΙΑ ΑΠΌ ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΑ

Προ ημερών, είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ ένα μεγάλο προσκύνημα της Θεσσαλίας, της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΡΜΕΝΙΟΥ. Δόξασα τον Θεό και την Παναγία και για την ευκαιρία αυτή. Θεωρώ πως οι ιεροί τόποι και τα ιερά προσκυνήματα βοηθούν τον πιστό στον πνευματικό του ανεφοδιασμό και λειτουργούν ως εφαλτήριο για νέο πνευματικό ξεκίνημα. Και όταν λέμε προσκύνημα δεν εννοούμε μόνο την μεταφορά μας σε έναν όμορφο τόπο που μας σαγηνεύει η ομορφιά της φύσεως και επ' ευκαιρία ανάβουμε κι ένα κερί στη θαυματουργό εικόνα της Παναγίας ή του αγίου της περιοχής. Χρειάζονται και κάποιες προϋποθέσεις, για να ωφεληθούμε. 

Πρώτα απ' όλα, αναγκαία είναι η πίστη στο Θεό. Η παρουσία μας στο ιερό τόπο του προσκυνήματος ή της Ιεράς Μονής ή του Ναού, θα πρέπει να συνδυάζεται με προσευχή. Θ' ανάψω το κεράκι μου, θ' ασπαστώ με ευλάβεια τις ιερές εικόνες και θα καθίσω σε μια γωνιά του Ναού για να προσευχηθώ μέσα στην ησυχία. Θ' αφήσω τον εαυτό μου ελεύθερο από τις βιοτικές μέριμνες και τα βάσανα της ζωής για να επικοινωνήσω με το Θεό έχοντας στην καρδιά μου ταπείνωση και κατάνυξη. Είναι σίγουρο πως θα νοιώσω μια καλή αλλοίωση μέσα μου - ανάλογα με την πνευματική μου κατάσταση - αλλά και μια χαρά. Βεβαίως, μετά τη προσευχή, θα ήταν χρήσιμη και μια πνευματική συναναστροφή με ανθρώπους  - κληρικούς και λαϊκούς - που θα διακρίνονται για την ευλάβεια, τα βιώματα και τις γνώσεις πάνω σε πνευματικά θέματα. Αλλά και η φιλοξενία που θα δεχτώ θ' αγγίξει την ψυχή μου. Η τακτική επίσκεψη σε ιερούς τόπους θα μας ξεκουράσει και θα μας τονώσει πνευματικά. Ας δώσουμε πολλές τέτοιες ευκαιρίες και στα μικρά μας παιδιά. Οι εικόνες και τα βιώματα θα τους ακολουθούν μια ολόκληρη ζωή. 
π. Υάκινθος

▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου