menu

ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Το Ορθόδοξο Χριστιανικό βάπτισμα


 Το βάπτισμα

Τό βάπτισμα μᾶς βάζει στήν ἐκκλησία. Ἔτσι γινόμαστε χριστιανοί. Τό ἅγιο βάπτισμα μᾶς καθαρίζει ἀπό κάθε ἁμαρτία. Τό χρίσμα, πού γίνεται μετά τό βάπτισμα, χαρίζει στόν ἄνθρωπο τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Παράδειγμα μᾶς ἔδωσε ὁ ἴδιος ὁ Χριστός μέ τό νά βαπτισθεῖ στόν Ἰορδάνη ἀπό τόν Τίμιο Πρόδρομο. Μίλησε καί εἶπε πώς τό θεῖο βάπτισμα εἶναι ἀπαραίτητο γιά τή σωτηρία μας. Οἱ ἀπόστολοι ἔλαβαν ξεκάθαρη ἐντολή ἀπό τόν Χριστό νά βαπτίζουν ὅσους πιστεύουν. Ὅσοι πιστεύουν, μποροῦν νά βαπτίζονται. Στά νήπια το ἔργο τῆς κατήχησης ἀναλαμβάνει ὁ ἀνάδοχος.
Ἄν λόγω ἔκτακτης ἀνάγκης τελέστηκε ἀεροβάπτισμα, θά πρέπει νά ἐνημερωθεῖ ὁ ἱερεύς γιά νά τό ὁλοκληρώσει. Ὁ κάθε βαπτισμένος δέν ξαναβαπτίζεται.
Ὁ ἀνάδοχος θά πρέπει νά εἶναι πιστός καί ὄχι πλούσιος. Νά εἶναι συνειδητά μέλος τῆς ἐκκλησίας, μέ μυστηριακή ζωή, ἔχει μάλιστα τήν εὐθύνη νά εἰσαγάγει τό νέο μέλος στήν ἐκκλησία. Δέν μπορεῖ ἕνας ἀνάδοχος νά εἶναι ἄθεος, αἱρετικός καί ἀλλόθρησκος. Εἶναι ὑποχρεωμένος νά μετανοήσει εἰλικρινά καί κατόπιν νά ὁδηγήσει καί ἄλλον στήν ἐκκλησία. Ἀνάδοχοι δέν μποροῦν νά γίνουν οἱ μοναχοί, οἱ κληρικοί καί οἱ γονεῖς τοῦ βαπτιζόμενου. Κανονικά ἕνας θά πρέπει νά εἶναι ὁ ἀνάδοχος. Ὁ ἀνάδοχος εἶναι ὑποχρεωμένος νά βοηθήσει στήν πνευματική του ἄνοδο τόν νεοφώτιστο.
Στό βάπτισμα νά δίνονται ὀνόματα ἁγίων. Καλό εἶναι νά δίνεται μόνο ἕνα ὄνομα. Τό ὄνομα δίνεται καί τήν ὄγδοη ἡμέρα ἀπό τή γέννηση. Τότε γινόμαστε ὅλοι χριστιανοί. Τά ἐνδύματα τοῦ νεοβαπτισμένου θά πρέπει νά εἶναι λευκά, πού συμβολίζουν τήν καθαριότητα. Ὁ ναός θά πρέπει νά στολίζεται σεμνά καί ὄχι κοσμικά καί ὑπερβολικά. Οἱ φωτογράφοι νά κινοῦνται στό ναό μέ σεβασμό. Κανείς δέν ὑποχρεώνεται νά πληρώσει γιά ἕνα μυστήριο. Γιά τή συντήρηση τοῦ ναοῦ ὁ ἀνάδοχος μπορεῖ αὐτοπροαίρετα νά δώσει κάτι. Ὁρισμένοι λόγω διαφάνειας ὁρίζουν ἀκριβῶς τά ποσά. Τοῦ βαπτίσματος, στήν εἴσοδο τοῦ ναοῦ, προηγεῖται ἡ κατήχηση.
Ἁγιάζεται τό νερό τῆς κολυμβήθρας, ἁγιάζεται τά λάδι τοῦ χρίσματος καί γίνεται τριτή κατάδυση στ’ ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Ὁ ἱερεύς κόβει τά μαλλιά τοῦ νεοφώτιστου ὡς ἔνδειξη ἀφιερώσεως στόν Θεό. Χρειάζεται προσοχή ἀπό ὅλους στήν εὐλογία τοῦ μυστηρίου. Ἡ χαρά τῶν πιστῶν εἶναι μεγάλη γιατί ἕνας ἄνθρωπος ἀφήνει τό σκοτάδι καί ἔρχεται στό φῶς. Γίνεται ἀληθινό τέκνο τοῦ Θεοῦ καί κληρονόμος τῆς οὐράνιας βασιλείας του. Μετά τή βάπτιση, θά πρέπει νά ἀκολουθήσει ἡ θεία μετάληψη. Ἐπίσης, τά παιδιά θά πρέπει νά κοινωνοῦν συχνά. Κατά τόν Ἰησοῦ Χριστό ἡ πίστη καί τό βάπτισμα σώζουν. Κατά τόν Ἀπόστολο Πέτρο ὅποιος μετανοήσει καί βαπτισθεῖ θά σωθεῖ. Κατά τόν Ἀπόστολο Παῦλο εἶστε παιδιά τοῦ Θεοῦ ὅσοι πιστεύετε στόν Χριστό καί βαπτισθήκατε στό ὄνομά του ἔχετε ντυθεῖ τόν Χριστό. Κατά τόν γέροντα Παΐσιο τόν Ἁγιορείτη τό νερό ἔχει τό νόημα τοῦ καθαρίσματος, γι’ αὐτό ὁ ἱερεύς κατά τήν ὥρα τῆς βαπτίσεως βουτᾶ τόν ἄνθρωπο στό νερό. Καθαρίζει ὁ ἄνθρωπος ἀπό τό προπατορικό ἁμάρτημα, ντύνεται τόν Χριστό, γίνεται ἀναγεννημένος ἄνθρωπος.
Γράφει ο μοναχός Μωυσής ο Αγιορείτης
Αναδημοσίευση από: Ρωμαίικο Οδοιπορικό 
 ΠΗΓΗ:http://churchofagianapa.blogspot.gr/

▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου