menu

ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ.


"Ιδού  Νυμφίος ρχεται ν τ μέσ τς νυκτός..."
     Στηριγμένο τό μεσονυκτικό τροπάριο ῾᾽Ιδού ὁ νυμφίος ἔρχεται... στήν παραβολή το Κυρίου τν δέκα παρθένων, δίνει τό στίγμα τς παρχς τς Μεγάλης Εβδομάδας:  Κύριος,  νυμφίος κάθε νθρώπινης ψυχς, ρχεται ν τ μέσ τς νυκτός.      

      1. Ατό σημαίνει καταρχάς τι τό κύριο γνώρισμα τς σχέσης το Χριστο μέ μς εναι  γάπη. Κι χι πλς μιά γάπη κινούμενη μέσα σέ συμβατικά τυπικά πλαίσια, λλά μιά γάπη χωρίς ρια, τήν ποία κροθιγς μπορομε νά ψηλαφήσουμε στή σχέση το ρωτευμένου πέναντι στήν ρωμένη του. Οτω γάρ γάπησεν  Θεός τόν κόσμον, στε τόν Υόν ατο τόν μονογεν δωκεν.... Καί δέν μπορε νά εναι διαφορετικά, φο  Κύριος μς πεκάλυψε - ῾᾽Εκενος ξηγήσατο - τι ῾ὁ Θεός γάπη στί Θεός μας λοιπόν πού νανθρώπησε ν προσώπ Ιησο Χριστο εναι Εκενος πού γίνεται  νυμφίος μας, γιατί μέσα στήν πειρη γάπη Του πρός μς, τούς μαρτωλούς νθρώπους, μς προσλαμβάνει στόν αυτό Του καί μς κάνει να μ Εκενον: νθρωποπαθς μιλώντας,  σκέψη Του,  καρδιά Του,  πιθυμία Του εναι σέ μς, πως το ρωτευμένου εναι στήν ρωμένη του.

 2. Κι πειτα, μς πισημαίνει  μνογράφος, ρχεται ῾ἐν τ μέσ τς νυκτός.Ερχεται δηλαδή:

    (α) μέ τρόπο πού δέν μπορομε μες νά προσδιορίσουμε καί νά ριοθετήσουμε.  ρχομός Του πάντοτε εναι ποτέλεσμα τς πόλυτα λεύθερης γάπης Του, καρπός τς δικς Του πρωτοβουλίας, πού σημαίνει τι μφανίζεται κε πού κανείς δέν Τόν περιμένει καί μέ τρόπο πού σως ποτέ δέν μπορε νά ποψιαστε: μέσα πό να τύχημα κάποια φορά, πό τήν νάγνωση κάποιου βιβλίου κάποια λλη, πό μιά θλίψη καί δοκιμασία λλοτε, κυρίως μως πό τή συνάντησή μας μέ τούς πιό παραπεταμένους λαχίστους συνανθρώπους μας. ῾᾽Εφ σον ποιήσατε νί τούτων τν δελφν μου τν λαχίστων μοί ποιήσατε.
     (β) Ερχεται συνεπς κι κε πού ῾ἀντικειμενικά δέν θά πρεπε νά εναι, μέσα δηλ. καί στό σκοτάδι τς μαρτίας. Τήν ρα πού πιτελε κανείς τήν μαρτία, κείνη τήν ρα μπορε νά κληθε πό τόν ρχόμενο Κύριο. Σάν τόν πόστολο Παλο, πού κλήθηκε τήν ρα πού δίωκε τούς χριστιανούς, σάν τόν πόστολο Ματθαο, πού κλήθηκε τήν ρα το τελωνείου. Μέ λλα λόγια,  κάθε ρα γιά τόν καθένα μας, μπορε νά εναι  ρα τς χάρης μας, τς κλήσης μας πό τόν νυμφίο Χριστό.
     Αλλά καί (γ) ρχεται καί καλε τόν νθρωπο χωρίς τίς περισσότερες φορές νά παίρνει κανείς πό τούς λλους συνανθρώπους εδηση γιά τήν κλήση ατή. Σάν τήν περίπτωση τς σίας Μαρίας τς Αγυπτίας, πού μόνον ατή μποδιζόταν νά μπε στό Ναό, χωρίς κανείς δίπλα της νά νιώθει τό τί γινόταν στήν ψυχή της.  Κύριος πάντοτε εναι  ρχόμενος καί κρούων τή θύρα τς ψυχς μας. ῾᾽Ιδού στηκα πί τήν θύραν καί κρούω συνάντηση το νθρώπου μέ τόν Κύριο γίνεται στά μυστικά βάθη τς καρδις, τά ποα γνωρίζει μόνον Εκενος. Στήν καρδιά παίζεται τό λο παιχνίδι τς σωτηρίας το νθρώπου.

     3. Κι ατός  ποικίλος ρχομός σέ μς το γεμάτου γάπη νυμφίου Χριστο συναντ συνήθως δύο καταστάσεις: τήν κατάσταση τς γρήγορσης καί τήν κατάσταση τς ραθυμίας. Εγρήγορση σημαίνει ν νταποκριθ στήν γάπη Του καί νά ζήσω μαζί Του τή χαρά τς παρουσίας Του, ψυχικά καί σωματικά, καί δ καί αώνια. ῾Ἡμες γαπμεν τι Ατός πρτος γάπησεν μς. Ραθυμία σημαίνει νά εμαι τόσο προσκολλημένος στά πάθη μου - στή φιληδονία, τή φιλαργυρία, τή φιλοδοξία μου - στε νά μήν καταλάβω κν τόν ρχομό καί τήν κλήση Του, κι κόμη: νά Τόν καταλάβω μέν, λλά ν ναβάλω τήν νταπόκρισή μου.  κτίμηση γιά τίς δύο καταστάσεις, πως μς τή δίνει  μνογράφος, εναι σαφής: μακαριότητα  πρώτη, ναξιότητα  δεύτερη. Μέ τά ντίστοιχα βεβαίως ποτελέσματα.
     Ἡ πιλογή πιά εναι στήν πόλυτη εθύνη μας: Βλέπε ον ψυχή μου...!


        


▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου